Mama czyta: "Zapisane w kościach" Simon Beckett wyd.Czarna Owca

 Tego mi było ostatnio trzeba! Książki trzymającej w napięciu, dostarczającej ogromnej dawki emocji i wywołującej dreszczyk strachu. Wiedziałam, że u Simona Becketta to wszystko znajdę i nie pomyliłam się! Druga część serii o doktorze Davidzie Hunterze pochłonęła mnie bez reszty i dostarczyła ogromnej dawki wrażeń. 


Zanim opowiem Wam o fabule tej książki chciałabym zaznaczyć, że to nie jest moje pierwsze spotkanie z tą serią. Czytałam już dwie inne części i obydwie bardzo mi się podobały (ich recenzje znajdzie tutaj i tutaj). Nie czytam tych książek po kolei, ale zupełnie nie przeszkadza to w odnalezieniu się w fabule- każda książka to odrębna historia, które łączy jedynie postać głównego bohatera. Jeśli więc planujecie sięgnąć po serię o Davidzie Hunterze, nie przejmujcie się kolejnością tomów. "Zapisane w kościach" to książka druga w serii, która została aktualnie wznowiona przez wydawnictwo Czarna Owca. 

Tym razem antropolog sądowy David Hunter zostaje wysłany na małą wyspę, gdzie przypadkowa osoba odkryła ludzkie szczątki. I choć David widział już wiele martwych osób tym razem ciało, a w zasadzie to, co z niego zostało robi na nim duże wrażenie. Ciało jest bowiem niemal całkowicie spalone, ukryte w opuszczonym domu. Miejscowa policja uważa to zdarzenie za nieszczęśliwy wypadek, jednak doktor Hunter jest przekonany, że doszło tu do morderstwa. Zaczyna gromadzić dowody, co okazuje się bardzo niebezpieczne nie tylko dla niego, ale i dla innych osób przebywających na wyspie. I nie dość, że miejscowa ludność musi zmierzyć się z faktem, że w ich miejscu zamieszkania dokonano morderstwa, to w wyspę uderza jeszcze sztorm, całkowicie odcinając ją od świata zewnętrznego. Takie warunki to doskonała okazja dla mordercy, który nie zawaha się przed niczym, aby osiągnąć swój cel. 

Uwielbiam ten niesamowity klimat książek Simona Becketta. Ta odcięta od świata wyspa, zmagająca się w potężnym sztormem naprawdę robi wrażenie i wywołuje dreszcz emocji. Niesamowity, mroczny klimat jest spotęgowany faktem, że gdzieś tam czai się morderca, który bez skrupułów zabija kolejne osoby. Muszę przyznać, że momentami naprawdę się bałam i czułam to szybsze bicie serca. 

To jest książka dla osób, które lubią mocne wrażenia i nie boją się drastycznych opisów. Ponieważ bohaterem jest antropolog sądowy należy spodziewać się dość makabrycznych opisów zbrodni, więc zbyt wrażliwym osobom nie polecam sięgania po tą serię. Jeśli natomiast jesteś miłośnikiem mrocznych klimatów, strasznych wydarzeń i kryminalnych zagadek, w których trup ściele się gęsto, to na pewno książki Simona Becketta przypadną ci do gustu. 

Kilka informacji o książce:

Autor: Simon Beckett

Wydawnictwo: Czarna Owca

Okładka: miękka

Liczba stron: 376

Rok wydania: czerwień 2021 (wznowienie)

Cena: ok 23 zł

Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj

Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej