Mama czyta: "Zadziorna baronówna" Urszula Gajdowska wyd. Szara Godzina

 Dziś przychodzę do Was z kolejną recenzją w ramach cyklu "Mama czyta". Sezon wakacyjny zdecydowanie w moim przypadku sprzyja czytaniu książek, szczególnie teraz, kiedy wyjechałam z chłopcami na wieś i mam całe dnie na odpoczywanie. W tym wpisie opowiem Wam o nowości z wydawnictwa Szara Godzina, którą skończyłam czytać dwa dni temu. Jeśli czytacie bloga regularnie, to z pewnością zauważyliście już, że często recenzuję książki z tego wydawnictwa i zazwyczaj bardzo mi się one podobają. 

Książka, którą dzisiaj chcę zaprezentować to lektura dość specyficzna, skierowana do konkretnej grupy odbiorców. Jeśli chodzi o mnie dawniej zaczytywałam się w tego typu książkach. Aktualnie sięgam po zupełnie inną tematykę, ale miło jest od czasu do czasu wrócić do dawnych przyzwyczajeń. 


"Zadziorna baronówna" Urszuli Gajdowskiej to książka, która spodoba się miłośnikom powieści i romansów historycznych. To lektura dla osób, które lubią akcję osadzoną w dawnych czasach i specyficzny klimat tamtych lat, kiedy kobiety chodziły w pięknych sukniach, nie miały nic do powiedzenia, a światem rządzili mężczyźni. 

Główną bohaterką książki jest szlachcianka Sabina Ostrowska, która uważana jest już prawie za starą pannę. Cięty język baronówny, niekonwencjonalne zachowanie i poglądy na temat małżeństwa sprawiły, że nie została ona wydana za mąż w odpowiednim czasie. Sama Sabina jest zadowolona z sytuacji i wcale nie ma ochoty zmieniać swojego stanu cywilnego. W dodatku jest ona znudzona salonowym życiem. Z tego powodu z chęcią oddaje się ciekawszym zajęciom, kiedy tylko nadarza się taka okazja. Tym sposobem Sabina angażuje się w pewne kryminalne śledztwo razem z niedawno poznanym baronem Wiktorem Godlewskim. Choć para początkowo nie pała do siebie sympatią, podejmuje się pełnej przygód podroży, która ma ich przybliżyć do rozwikłania zagadki przeszłości Wiktora. Podczas podróży na Sabinę i Wiktora czyha wiele niebezpieczeństw. 

"Zadziorna baronówna" to książka, którą czyta się przyjemnie, ale tak jak wspomniałam- trzeba lubić takie klimaty. Dawniej byłabym książką zachwycona, teraz przeczytałam ją bez większych emocji, zabrakło mi tutaj napięcia i ciekawszych zwrotów akcji. Z pewnością jednak osoby lubujące się w romansach historycznych, znajdą tutaj to, co lubią. 

Kilka informacji o książce:

Autor: Urszula Gajdowska

Wydawnictwo: Szara Godzina

Okładka: miękka

Rok wydania: czerwiec 2021

Liczba stron: 384

Cena: ok 25 zł

Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj

Tanio kupisz w księgarni taniaksiążka.pl 



Komentarze

  1. Nie słyszałam o tej książce, ale Twoja opinia mnie zachęciła. Ostatnio czytałam "Sagę rodu Cantendorf" Krystyny Mirek. Tom pierwszy "Tajemnica zamku, bardzo mi się podobała. Również polecam. Dlatego bardzo chętnie przeczytam Twoją propozycję.Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie słyszałam o tej książce, chętnie sięgnę.

      Usuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej