"Polska. Mój ojczysty kraj"- książka edukacyjna dla dzieci

 Jednym z moich ulubionych tematów jeśli chodzi o książki edukacyjne, które czytam razem z dziećmi jest Polska. Mam w sobie takie poczucie, że powinnam dzieciom przekazać jak najwięcej wiedzy o ojczyźnie, nie tylko o jej historii, ale także o Polsce współczesnej. Kiedy chodziłam jeszcze do szkoły czułam ogromny niedosyt związany z tym, że tak naprawdę o naszym kraju nie uczyliśmy się zbyt wiele. Zawsze uważałam, że na lekcjach geografii i historii o Polsce mówi się za mało, a za dużo o innych krajach. Oczywiście to jest moje zdanie, być może teraz w programie nauczania coś się zmieniło, natomiast ja postawiłam sobie taki cel, że będę zachęcać moje dzieci do tego, żeby poznawały swój kraj. Dlatego też jeździmy z nimi po Polsce, odwiedzamy zabytki, zamki, muzea, czasem oglądamy programy edukacyjne (lubimy na przykład programy "Zakochaj się w Polsce", "Las bliżej nas", czy "Patrol Tatry") ale też dużo czytamy. W naszej domowej biblioteczce mamy już całą kolekcję książek o polskiej przyrodzie, historii, szlakach turystycznych, czy zabytkach. W ostatnim czasie do naszych zbiorów dołączyła kolejna- tym razem nowość z wydawnictwa Aksjomat "Polska. Mój ojczysty kraj". O tej książce dziś trochę opowiem, bo uważam, że jest to tytuł, o który warto wzbogacić biblioteczkę każdego małego Polaka.


Jest to książka, w której znajduje się ogromny przekrój tematów związanych z naszą ojczyzną. Od tak ważnych zagadnień jak położenie Polski na mapie i jej podział na krainy geograficzne i województwa, poprzez zarys najważniejszych wydarzeń historycznych, aż po sprawy związane z życiem społecznym. Są tu między innymi opisani najważniejsi polscy sportowcy, zabytki wpisane na listę UNESCO oraz nasi wybitni rodacy, którzy na stałe wpisali się w polską historię. 



W książce przeczytacie także o znanych polskich markach (wiedzieliście o tym, że wafelek Prince Polo został wymyślony w Cieszynie?), najsłynniejszych potrawach, czy świętach (nie tylko narodowych), które są w Polsce obchodzone. Książka może być też inspiracją do rodzinnych wycieczek- są tu wymienione niektóre zamki oraz najsłynniejsze budowle naszego kraju. 



Książka jest bogato ilustrowana i dużo tutaj pięknych fotografii z różnych miejsc naszego kraju. Jest bardzo ciekawa i zawiera naprawdę ogromną porcję wiedzy. Czytam moim chłopcom po kawałeczku i bardzo nam się podoba. 


Książka dostępna jest w dwóch wersjach- z okładką twardą lub miękką. Kupicie na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj 



Komentarze

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej