Mały szaradzista- książeczki z krzyżówkami dla dzieci

 Dziś chciałabym Wam pokazać nasze najnowsze odkrycie, które okazało się prawdziwym hitem. Są to książeczki "Mały szaradzista", które od razu przypadły chłopcom do gustu i przez weekend były w ciągłym użyciu. Te niepozorne, niewielkie książeczki kryją w sobie bardzo ciekawe zbiory krzyżówek, szyfrogramów i zadań logicznych. Dodatkowo do każdej książeczki dołączony jest mały ołówek (bardzo się to spodobało moim chłopakom). Oczywiście chociaż mamy w domu mnóstwo ołówków, chłopcy natychmiast stwierdzili, że te są najlepsze, najwygodniejsze i mają najlepszą gumkę;) 


Krzyżówki w książeczkach są bardzo różne- mamy tutaj takie typowo klasyczne jak na okładce, bardziej dorosłe w kształcie kwadratu, a także mnóstwo innych nieco bardziej skomplikowanych, gdzie np. hasło trzeba wpisywać dookoła. Hasła muszę przyznać, że nie są proste. W niektórych krzyżówkach są oczywiście łatwe, ale są też takie, gdzie czasami nawet ja nie znałam odpowiedzi (a krzyżówki bardzo lubię i kiedyś rozwiązywałam nałogowo). Jest to doskonały sposób, aby dziecko zdobyło nową wiedzę i rozszerzyło swój zasób słownictwa. 

Mój Filip do tej pory nie lubił krzyżówek i kiedy trafiały się jakieś w książkach z zadaniami, to zwykle wolał je ominąć. Tym razem jednak przekonał się do takiej rozrywki i sam stwierdził, że jednak jest to ciekawe. Najbardziej spodobały mu się "dorosłe" krzyżówki, gdzie hasła się przecinają i tworzą kolejne słowa (czyli takie jak na zdjęciu powyżej). Przez ostatnie dwa dni wielokrotnie sięgał po książeczkę i rozwiązywał krzyżówki, co ogromnie mnie cieszy. 

Kubuś z kolei, choć ma 5 lat zna już wszystkie litery i krzyżówki uwielbia, więc z dużą radością zarezerwował sobie książeczkę fioletową. 


"Mały szaradzista" to publikacje przeznaczone dla dzieci od 9 roku życia, ale z powodzeniem można zaproponować je młodszym dzieciom. Nawet jeśli niektóre hasła okażą się zbyt trudne, warto to potraktować jako okazję do rozwijania się. 

Niewątpliwie ogromnym atutem tych książeczek jest ich naprawdę niewielki rozmiar oraz miejsce na włożenie ołówka. Dzięki temu krzyżówki dziecko może zabrać ze sobą dosłownie wszędzie- do samochodu, czy autobusu, do poczekalni u lekarza, na rodzinny wyjazd czy do szkoły. 


W każdej książeczce znajduje się 45 krzyżówek. Dodatkowo na końcu umieszczono słowniczek najtrudniejszych wyrazów oraz spis haseł. 

Książeczki te to doskonała zabawa logiczna i ciekawy sposób na spędzenie wolnego czasu. Filip i Kuba polecają! 

Ps. Uwielbiam takie widoki, kiedy siedzą razem i rozwiązują jakieś książeczki:)


"Mały szaradzista" do kupienia tutaj   w czterech różnych wersjach. 

Komentarze

  1. Czasami sobie myślę, że szkoda, że ja nie miałam takich książek. Fajnie, że teraz dzieci maja spory wybór i dla każdego się coś znajdzie. Ja do dziś lubię krzyżówki, ale przyznam, że dawno nie rozwiązywałam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej