Mama czyta: "Oczy Adrianny" Danka Braun wyd. Prozami

 W dzisiejszym wpisie zapraszam Was na recenzję premierowej powieści Danki Braun- "Oczy Adrianny". Jest to książka, która ukazała się nakładem wydawnictwa Prozami zaledwie kilka dni temu. Autorka jest mi już doskonale znana ze swoich wcześniejszych powieści, więc z niecierpliwością oczekiwałam na jej kolejną książkę. 

Już czytając prolog byłam miło zaskoczona spotykając w nim postać znaną mi z wcześniejszych powieści, czyli Mirka Filera, którego naprawdę bardzo lubiłam. Niestety jak się okazało pan detektyw jest w "Oczach Adrianny" postacią drugoplanową, która ponownie pojawia się dopiero około 270 strony. Cała powieść natomiast opowiada o zupełnie innych osobach, których drogi pod koniec powieści przetną się z drogą wspomnianego już Mirka Filera. 


"Oczy Adrianny" to powieść o dwóch siostrach- Adriannie i Karolinie. Dziewczyny poznajemy w momencie, kiedy są jeszcze nastolatkami i przewrotny los sprawia, że zakochują się w tym samym chłopaku. Kiedy młodsza z sióstr- Adrianna zaczyna "chodzić" z Mateuszem, Karolina ukrywa swoje uczucie do chłopaka jednocześnie zaczynając odczuwać nienawiść do siostry. Sytuacja trwa latami- Karolina udaje, że życzy dobrze siostrze i Mateuszowi, Adrianna kwitnie u boku ukochanego i planuje z nim ślub. Niestety na kilka dni przed uroczystością dochodzi do tragedii- w wypadku samochodowym Adrianna traci wzrok, a Mateusz ją porzuca nie chcąc się wiązać z niepełnosprawną kobietą. Adrianna jest zrozpaczona i próbuje popełnić samobójstwo, od czego na szczęście ratuje ją siostra. 

Mijają lata. Adrianna pogodziła się ze swoją niepełnosprawnością, mieszka sama, pracuje, studiuje i całkiem dobrze radzi sobie w codziennym życiu. Pewnego dnia na jej drodze staje Patryk, przypadkowa znajomość szybko przeradza się w głęboką przyjaźń. Chłopak coraz bardziej angażuje się w znajomość z Adrianną, aż do momentu, kiedy w życiu dziewczyny ponownie pojawia się dawny narzeczony Mateusz. Adrianna postanawia dać mu drugą szansę. Czy Mateusz dojrzał do życia z niepełnosprawną ukochaną? A może pomimo z pozoru dobrych chęci wcale się nie zmienił? I jak w tym wszystkim odnajduje się Karolina, starsza siostra Adrianny? 

Oprócz głównego wątku sióstr w powieści pojawia się również mnóstwo innych, drugoplanowych postaci, które wywierają ogromny wpływ na życie Adrianny i Karoliny. 

"Oczy Adrianny" to powieść, która bardzo mnie zaskoczyła. Nie do końca tego spodziewałam się po autorce. W porównaniu z poprzednimi tytułami książka podobała mi się dużo mniej, co nie znaczy, że mnie nie wciągnęła. Przeczytałam bardzo szybko i ciekawa byłam tego, co się wydarzy. Nie polubiłam jednak głównych bohaterek i nie do końca kupiłam tą wszechstronność i idealność Adrianny. 

Powieść polecam miłośnikom powieści obyczajowych. 

Kilka informacji o książce:

Autor: Danka Braun

Wydawnictwo: Prozami

Okładka: miękka

Liczba stron: 400

Rok wydania: marzec 2021

Cena: ok 27 zł

Książka na stronie wydawnictwa- kliknij tutaj 


 

Komentarze

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej