Wielka Księga Gier w bajkowym świecie- czyli planszówki w formie książki

Pokażę Wam dzisiaj książkę, która okazała się dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Nie wiem czemu, kiedy widziałam ją na stronie wydawnictwa uznałam, że jest to jakiś przewodnik po grach planszowych, a tymczasem okazało się, że jest to książka, która...jest po prostu grą, a ściślej mówiąc kilkoma grami. Pierwszy raz spotkałam się z taką formą planszówek i powiem Wam szczerze, że ten pomysł od razu mi się spodobał. Szczególnie w małym mieszkaniu duża ilość gier generuje problem z ich przechowywaniem, a tymczasem mamy tutaj wersję kompatybilną, w której 8 gier zmieszczono w jednej książce o większym formacie.


Jak sam tytuł książki sugeruje wszystkie zawarte tutaj gry osadzone są w świecie bajek. Spotkamy tutaj takich znanych bohaterów jak Jaś i Małgosia, Alicja w Krainie Czarów, Piotruś Pan, Czarnoksiężnik z Krainy Oz, czy Aladyn. Co najlepsze- każda gra jest tutaj inna! Mamy tu między innymi grę opartą na popularnym chińczyku, kółko i krzyżyk czy węże i drabiny. Są też rozgrywki zupełnie nowe, w których czekają na nas różne ciekawe przygody. Jednym słowem- jest z czego wybierać.




A co z pionkami? Pionki również znajdziecie w tej książce- zamieszczone są na samym końcu. Zanim przystąpimy do rozgrywek musimy je powyciskać i poskładać- moi chłopcy to uwielbiają. Później najwygodniej jest je trzymać w jakimś pudełeczku, aby się nie zgubiły (to jest dodatkowy pomysł na wspólne spędzenie czasu- przygotowanie bajkowego pojemnika).



Książka ma duży format i sztywne tekturowe strony, dzięki czemu jest wygodna w użyciu. Jeśli położymy ją na stabilnej, równej powierzchni nie musimy się obawiać, o to, że pionki, czy żetony będą się przemieszczać. Myślę, że książka-gra idealnie sprawdzi się nie tylko w domu, ale także na wyjazdach- łatwiej spakować jedną książkę, niż kilka różnych gier.

Podsumowując bardzo podoba mi się takie połączenie gier i książki. Każda strona jest tu inna, ilustracje są ciekawe, więc nie ma obaw, że zabawa szybko się znudzi. To ciekawa propozycja, która spodoba się i dzieciom i dorosłym.
Książkę kupicie na stronie wydawnictwa Arkady- kliknij tutaj




Komentarze

  1. Super, mój syn ma książkę, gdzie są bohaterowie w takiej formie jak tu pionki. Muszę przyznać ciekawa opcja. Jeszcze troszkę i taka książka w formie gier się przyda:-) ( jak syn podrośnie).

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite! Też wcześniej nie widziałam takiej książki! Wskakuje na listę do kupienia niebawem 😄

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam taką książkę w dzieciństwie! Uwielbiałam ją.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marlena Hryciuk30 sierpnia 2020 22:12

    Wow! Ale ekstra propozycja. Gry planszowe w formie książki? Super pomysł. Musimy ja mieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna propozycja, szczególnie, że oparta na klasycznych bohaterach.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej