Seria "Nostalgia", czyli powrót do naszego dzieciństwa

Bajki Disneya chyba każdy z nas wspomina z ogromnym sentymentem. Do dziś dokładnie pamiętamy wiele z nich, a kiedy zobaczymy je ponownie ogarnia nas nostalgia i tęsknota za tym co już minęło. Przed laty ich bohaterowie towarzyszyli nam w wielu chwilach naszego dzieciństwa. I z niecierpliwością czekamy, kiedy te ponadczasowe animacje będziemy mogli zaprezentować naszym dzieciom. Ja moim chłopakom ostatnio zaczęłam pokazywać te najstarsze bajki Disneya, za którymi przepadałam w dzieciństwie- chłopcy jak na razie najbardziej oczarowani są "Zakochanym Kundlem" oraz "Królewną Śnieżką". Bardzo ucieszyła mnie więc wiadomość, że te kultowe animacje są ponownie wydawane w formie książkowej. Seria nosi tytuł "Nostalgia", a do naszej biblioteczki trafiły już dwie części- "Bambi" oraz "Pinokio".


Bardzo byłam ciekawa reakcji chłopców na te książki, wszak wszyscy wiemy, że to młode pokolenie jest już przyzwyczajone do zupełnie innych animacji i wszechobecnej techniki oraz grafiki komputerowej. Moje dzieci jednak mnie nie zawiodły- książki od razu ich zainteresowały i jeszcze tego samego dnia poprosili o wspólne czytanie. Powrót do tych bajek z mojego dzieciństwa sprawił mi ogromną przyjemność. Z wielkim sentymentem przeczytałam chłopcom opowiadanie o jelonku Bambi oraz o Pinokiu, czyli dwóch bohaterach, których bardzo lubiłam, kiedy sama byłam dzieckiem. Myślę, że treści książek nie muszę tutaj streszczać, bo te bajki znają chyba wszyscy.


Zdecydowanie na największą uwagę zasługują tutaj ilustracje. Cudowne jest to, że zachowały one swój niezwykły klimat i nie zostały na siłę sztucznie ulepszone. Nie mamy tutaj wszechobecnej grafiki komputerowej tylko ilustracje takie, jakie znamy z naszego dzieciństwa, takie jakie oryginalnie były w tych bajkach. I choć mają one już po kilkadziesiąt lat (taki jelonek Bambi to bajka z lat czterdziestych!) to nadal są interesujące i atrakcyjne dla dzieci.



Powiem Wam, że kiedy pierwszy raz wzięłam te książki do ręki miałam wrażenie jakbym przeniosła się w czasie- wyglądają dokładnie tak, jak książki, które czytałam będąc dzieckiem. Nawet okładki i kartki są tutaj stylizowane na książki wydawane przed laty. Zdecydowanie jest to seria, która łączy pokolenia! Jej czytanie sprawia radość nie tylko dzieciom, ale również dorosłym- rodzicom, czy dziadkom. Zdecydowanie warto sięgnąć po te klasyczne bajki, które przekazują dzieciom ponadczasowe wartości i uczą jak odróżniać dobro od zła.



W serii "Nostalgia" ukazało się już kilka różnych tytułów znanych bajek Disneya. Znajdziecie je w księgarni internetowej Egmont- kliknij tutaj
Z całego serca zachęcam do takiej sentymentalnej podróży do czasów dzieciństwa i do pokazania dzieciom kawałka naszej dziecięcej historii.

Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej