Mama czyta- "Wybór Marty"

Bardzo często recenzuję tutaj książki dla dzieci. Siłą rzeczy taka literatura całkowicie zdominowała nasz dom. Ale nie samym macierzyństwem człowiek żyje, czasem trzeba sprawić jakąś przyjemność sobie. Od kiedy tylko pamiętam, uwielbiałam czytać. Od dziecka potrafiłam przepaść z książką na wiele godzin, zawsze tak najlepiej odpoczywałam i zostało mi to do teraz.
Choć niewiele mam czasu na czytanie, to staram się każdego dnia znaleźć choć kilka minut tylko dla siebie. I dla książki rzecz jasna. Pozwala mi to na odprężenie się, oderwanie od codziennych spraw, wyciszenie.
Przez ostatnie dni czytałam książkę "Wybór Marty", którą otrzymałam od wydawnictwa Promic. Książkę, która okazała się bardzo dobra i wciągnęła mnie na wiele godzin.


Marta-zdolna młoda pani architekt. Ma własne mieszkanie, dobrą pracę i perspektywy na udany związek. Poukładane, stabilne życie. Pewnego dnia to życie staje jednak na głowie za sprawą młodej kuzynki Małgosi, która zachodzi w nieplanowaną ciążę. Ze strachu przed ojcem i przyszłą teściową postanawia dokonać aborcji. Marta proponuje jej jednak inne rozwiązanie- opiekę przez czas ciąży i porodu, a następnie adopcję dziecka. To niełatwa decyzja dla kobiety, która zupełnie inaczej planowała swoją przyszłość. Pokochać cudze dziecko- czy to jest łatwe do zrobienia? Trudne, ale możliwe.
Jak się okazuje na wybór Marty wpłynęło nie tylko współczucie dla młodej kuzynki, ale przede wszystkim wydarzenia z przeszłości. W czasie wojny jej przyszywana ciotka zaopiekowała się chłopcem oddzielonym od rodziców. Marta jako młoda dziewczyna była świadkiem tych wydarzeń, widziała jaką miłością obdarzyła Adela Stefanka i jak wielu rzeczy potrafiła się wyrzec dla tego dziecka. To wszystko sprawiło, że Marta postanowiła zmienić swoje życie dla małego Patryka.
Co mogę powiedzieć o tej książce? Jest dobra, wciągająca, ciekawa. Przez prawie 600 stron naprawdę zżyłam się z bohaterami. Zamieszkałam w domu Marty, razem z nią chodziłam do biura, wychowywałam synka i przeżywałam wszystkie wydarzenia. Powieść bardzo mi się podobała i z czystym sumieniem mogę ją polecić. Jest fajnie napisana, szybko się ją czyta. Jak się okazuje jest to historia oparta na faktach. Jej akcja toczy się w latach 60, ale są również fragmenty z czasów wojennych. Bohaterowie są bardzo "prawdziwi" dzięki czemu łatwo wciągnąć się w ich losy. Polecam każdemu kto lubi dobre, mądre i życiowe powieści

Kilka informacji o książce:
Autor: Lidia Witek
Wydawnictwo: Promic
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 592
Cena: 41,90 zł
Książka na stronie wydawnictwa: klik



Komentarze

  1. bardzo fajna ksiazka bym mogła powiedziec z tej recenzji ;0 lubie tego typu czytac .pozdrawiam monika flok

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej