Przygody Pana Samochodzika- Niesamowity Dwór

Seria książek o przygodach Pana Samochodzika to jedna z moich ulubionych jeśli chodzi o czasy dzieciństwa. Bardzo lubiłam te książki, w których sympatyczny pan Tomasz, historyk sztuki rozwiązuje różne ciekawe zagadki, odnajduje skarby, odkrywa nowe miejsca i psuje szyki złodziejom dzieł sztuki (a głównie swojemu rywalowi, przebiegłemu Waldemarowi Baturze)
W ostatnich dniach miałam okazję powrócić do czasów młodości i znów sięgnęłam po książkę Zbigniewa Nienackiego. Tym razem przeczytałam część pt. "Niesamowity Dwór".


W tej części Pan Samochodzik zostaje mianowany kustoszem muzeum, które ma powstać w miejscu zabytkowego dworu po śmierci jego właściciela. Pan Tomasz wsiada więc do swojego wehikułu i wraz z dwójką młodych ludzi, świeżo po studiach wyrusza ku nowej pracy. Już od samego początku wychodzi na jaw, że zarządzanie dworem oraz współpraca z nowymi pomocnikami nie ułoży się łatwo. Na miejscu okazuje się, że stare domostwo kryje wiele tajemnic, a także jest nawiedzane przez duchy! Przed panem Samochodzikiem nie lada wyzwanie- musi udaremnić "duchom" wykradnięcie tajemnicy niesamowitego dworu...

Książkę, jak każdą inną część czyta się niezwykle lekko i przyjemnie. Nic więc dziwnego, że cały cykl jest bardzo lubiany przez młodzież i wydawany w nowej formie. Czytałam, że funkcjonują nawet grupy zrzeszające fanów twórczości Zbigniewa Nienackiego, które na przykład wybierają się na wycieczki śladem Pana Samochodzika. Niektóre części cyklu zostały także sfilmowane.

W mojej domowej biblioteczce mam już trzy części serii, mam nadzieję, że za kilka lat moi chłopcy będą się zaczytywać w przygodach Pana Samochodzika tak jak ja w czasach mojej wczesnej młodości.

Recenzje pozostałych dwóch części przeczytacie tutaj


Kilka informacji o książce:
Autor: Zbigniew Nienacki
Wydawnictwo: Siedmioróg
Rok wydania: 2018
Okładka: miękka
Liczba stron: 298
Cena: 22,49 zł

Książka na stronie wydawnictwa kliknij tutaj

 
 

Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej