TEK- nowoczesna książka dla dzieci

"TEK Nowoczesny jaskiniowiec"- na tą książkę miałam chęć już od dłuższego czasu. Widziałam ją kilka razy w Internecie, kilka razy grałam o nią w konkursach. W końcu wpadła w moje ręce.


Zarówno mi, jak i Filipkowi książeczka spodobała się już od pierwszej strony, a właściwie od okładki. TEK, to nie jest zwykła książka. To książka, która z wyglądu przypomina tablet, więc trudno się dziwić, że od razu wpadła w oko mojemu dziecku. Wydana jest świetnie i na miarę naszych czasów. Jestem przekonana, że każdemu dziecku się spodoba.
Dalej jest tylko lepiej. Pierwsza strona-podaj kod. Filip uwielbia jak w książce trzeba coś zrobić i w TEK-u zawsze najpierw "wpisuje" kod. A jakie było oburzenie, kiedy babcia pominęła pierwszą stronę i od razu przeszła do czytania;)


No dobrze, tyle o wyglądzie, przejdźmy do tego kim w ogóle jest TEK- główny bohater. Jest to kilkuletni chłopiec, żyjący w czasach prehistorycznych. Ale TEK nie jest zwykłym jaskiniowcem- jest jaskiniowcem nowoczesnym. Całe dnie spędza wpatrzony w telefon, tablet lub konsolę. Nie chce bawić się z przyjaciółmi, ani podziwiać otoczenia. Wcale nie wychodzi ze swojej jaskini i nie wie, co dzieje się na świecie. Tak jest do momentu, kiedy podczas wybuchu TEK traci połączenie...Wychodzi z jaskini i odkrywa, jaki piękny świat jest dookoła niego. Odkrywa, że można bawić się i śmiać z przyjaciółmi...
Czy cała ta historia nie brzmi znajomo? Żyjemy w czasach kiedy elektronika zupełnie zdominowała nasz świat. Coraz więcej jest dzieci, które większość czasu spędzają przy komputerach, telefonach, które już nie potrafią normalnie się bawić, które nie mają przyjaciół, które zamiast rozmawiać wolą przesiadywać na facebooku...
To nie jest dobry trend i warto już od najmłodszych lat pokazywać dzieciom, gdzie biegnie granica. Uświadamiać, że żadne sprzęty nie zastąpią normalnych międzyludzkich relacji.
Ta książka jest po prostu idealna do tego, aby podjąć z dziećmi temat rozsądnego korzystania z dobrodziejstw cywilizacji. Nauka płynąca z TEK-a jest bardzo ważna dla młodego pokolenia. Cała historia przedstawiona w humorystyczny sposób delikatnie pokazuje, co jest dobre,a co złe. Bez zbędnego umoralniania, za to z ogromną dawką humoru.
Mój Filip jest zachwycony książką. W ciągu ostatnich kilku dni czytaliśmy "TEK" co najmniej kilkanaście razy. Wyznacznikiem dobrej książki jest dla mnie fakt, że moje dziecko chce do niej wracać wiele razy. "TEK nowoczesny jaskiniowiec" spełnia wszystkie te kryteria. Polecam!


Kilka informacji o książce: 
Wydawnictwo: Kinderkulka
Autor: Patrick McDonnell
Okładka: twarda
Liczba stron: 32
Cena: 34,90 (teraz 29,90)
Książkę na stronie wydawnictwa znajdziecie tutaj



Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej