Słownik Filipka

Mój Filipek mówi coraz więcej. Ciągle zaskakuje nas jakimś nowym słowem. Często oczywiście te słowa brzmią zupełnie inaczej niż powinny, ale my jako rodzice wiemy o co chodzi:) A co Filip nie umie powiedzieć, to doskonale pokazuje na migi.
Tak na dzień dzisiejszy wygląda filipkowy słowniczek:

mama
tata-tat,tatat
baba
dziadzia, dziad, czasem też na dziadka mówi rara (zadziwiające,że wypowiadanie "rrr" nie stanowi dla niego żadnego problemu)
kan-kran
oil-groszek,piłka,woda
tyk-byk
dom
las
kuka-ciocia
kółko
lala
tam
tu
ty- mówi tak o sobie,przez to,że kiedy mówił "ja" odpowiadaliśmy "tak,ty" i nam się dziecko przestawiło
ula-rura
bam
kapka, kapkap-czapka
kapki-ciapki
kapk-jeden ciap
si
kak,tak
nie
pan

a (rozpoznaje literkę)
tętę-pępek
kaka-kaczka
ko-oko
ajo-jajo
tik-kichanie
tutu-trąbka,trąbienie
kukułka-kuka,kułka,a czasem udaje mu się powiedzieć całe słowo "kukułka"

Dużo słów próbuje po nas powtarzać, z lepszym lub gorszym efektem. Mówić lubi i mówi dużo, czasami buzia mu się nie zamyka. Śmiać mi się chce, kiedy podczas jazdy wózkiem prowadzi ze sobą jakieś dyskusje i sam sobie odpowiada.
Potrafi też naśladować głosy wielu zwierzątek- psa,kota,lwa,słonia,myszki,krowy,węża,owcy,kaczki,kury,małpy,konia,żaby.

Komentarze

  1. spory słowniczek :) Lili tez ostatnio na siebie mówi Ty -jsk widzi swoje zdjęcie mówi ty i pokazuje na siebie-czasami mówi normalnie ja ale ty cześciej

    OdpowiedzUsuń
  2. aaa i na tak tezżmówi cząsto kak-juz kilka dzieci w podobnym wieku słyszałam ,że tak mówią:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej