Sudoku dla dzieci- zabawka logiczna

Sudoku to bardzo ciekawa łamigłówka, którą mogą rozwiązywać i mali i duzi. Najczęściej spotykane w postaci diagramu z cyframi, ale istnieją również wersje obrazkowe dla dzieci.
Kiedyś uwielbiałam rozwiązywać sudoku, mam nawet anegdotkę z tym związaną. Kiedy Filip miał około roku bardzo wciągnęłam się w takie łamigłówki. Pewnego dnia posadziłam małego Filipa na nocnik, a sama zajęłam się rozwiązywaniem sudoku. Łamigłówka tak mnie pochłonęła, że zapomniałam o bożym świecie...Kiedy podniosłam oczy zobaczyłam moje dziecko wymalowane długopisem od głowy po stopy. Szorowałam go później 3 dni:D
Moim chłopcom pokazałam sudoku dla dzieci już jakiś czas temu w formie książeczek z naklejkami. Łamigłówka bardzo im się spodobała. Filip rozwiązuje sudoku bez żadnych podpowiedzi, Kubusia muszę jeszcze nieco naprowadzać.
Świetną alternatywą dla książeczek jest sudoku w formie zabawki, które znajdziecie w ofercie firmy Alexander.


Zabawka składa się z 24 dwustronnych plansz i 24 kartoników ze zwierzątkami.


Każda plansza to osobna łamigłówka sudoku, którą trzeba uzupełnić kartonikami ze zwierzątkami, tak, aby w każdym rzędzie, kolumnie i kwadracie znalazły się cztery różne obrazki.



Dzięki temu, że kartoniki nie są przyczepiane na stałe, zabawka jest wielorazowa i może z niej korzystać kilkoro dzieci. Plansz jest dużo, więc zabawy wystarczy na długi czas.


Moim chłopakom sudoku bardzo się spodobało i sięgają po nie przynajmniej raz dziennie. To ciekawa, rozwijająca zabawa, która ćwiczy logiczne myślenie. Dzieci uczą się analizować i znajdować właściwe rozwiązania. Zabawka wykonana jest bardzo solidnie, kartoniki są grube, więc posłuży naprawdę długo.

W ofercie firmy Alexander znajdziecie Sudoku Zwierzęta,, które pokazałam w dzisiejszym wpisie oraz Sudoku Owoce. 

Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej