Pół i pół -kolorowanka malucha

 Choć moi chłopcy wyrośli już z książeczek z kolorowankami, ja nadal po nie sięgam. Kolorowanki towarzyszą mi bowiem w pracy. Moje żłobkowe dzieciaczki bardzo lubią kolorować i chętnie sięgają po obrazki, które im przynoszę. Jakiś czas temu zaczęłam dawać im nie tylko kolorowanki drukowane z internetu, ale także wyrywane z książeczek. Mam wrażenie, że te drugie są dla nich atrakcyjniejsze, zwłaszcza gdy nie są tylko czarno-białe i dodatkowo mają naklejki, które mogę rozdawać dzieciom podczas malowania. Wykorzystałam w ten sposób już wiele książeczek, a w najbliższym czasie sięgnę po kolejne, które myślę, że również spotkają się z pozytywnym odbiorem. Tym bardziej, że są to obrazki różniące się od zwyczajnych kolorowanek. Zobaczcie sami! 


"Pół i pół. Kolorowanka malucha" to seria książeczek dedykowana dzieciom w wieku 2-3 latka. Maluchy znajdą tutaj kolorowe obrazki wypełnione barwami tylko do połowy. Zadaniem dziecka jest oczywiście pokolorowanie drugiej części obrazka. Taka nieco inna kolorowanka wydaje mi się atrakcyjna i zaskakująca dla malucha. Dodatkowo dzieci mają tutaj okazję poznawać i utrwalać kolory, a także stosować, choć jeszcze zupełnie nieświadomie, zjawisko symetrii. 


Obrazki w książeczkach mają grube kontury, są proste, bez szczegółów. Z tego względu kolorowanki świetnie sprawdzą się jako pierwsze obrazki do malowania. Również tematyka ilustracji jest tutaj dopasowana do małych dzieci- obrazki przedstawiają zwierzęta i przedmioty, które dzieci na co dzień spotykają w swoim otoczeniu. Dodatkowo jest to okazja do utrwalania słownictwa. 


Dużym atutem tej serii jest również wkładka z naklejkami, którymi dzieci mogą uzupełnić swoje obrazki. 


Jestem przekonana, że taka forma kolorowanek sprawi dzieciom wiele radości. Na moim przykładzie widać, że takie książeczki świetnie sprawdzają się nie tylko w domu, ale także podczas zajęć w żłobku. Myślę, że dzieciaczki z mojej grupy przyjmą te obrazki (oraz naklejki!) z dużym zainteresowaniem. 

Książeczki "Pół i pół. Kolorowanka malucha" znajdziecie na stronie wydawnictwa Aksjomat. 


 

*Post powstał dzięki współpracy recenzenckiej z wydawnictwem Aksjomat

Komentarze

  1. Jestem przekonana, że dzieci ze żłobka będą zachwycone tymi nietuzinkowymi kolorowankami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie kolorowanki są rozchwytywane przez dzieciaszki, a ile umiejętności przy nich ćwiczą. Izabela Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej