Mama czyta: "Piękne blizny" Georgia Le Carre

 Dziś zapraszam Was na recenzję książki tylko dla dorosłych. Chyba pierwszy raz mam okazję pokazywać na blogu taką powieść, bo powiem Wam szczerze, że zwykle po tego typu książki nie sięgam. Romanse erotyczne to zupełnie nie moja bajka. Kiedy jednak przeczytałam opis książki "Piękne blizny" na stronie księgarni taniaksiążka.pl coś mnie w nim zainteresowało i postanowiłam zobaczyć jak będzie mi się czytało coś takiego. 


Pierwsze, co mogę na temat tej książki powiedzieć, to na pewno, że jest to lekka, niewymagająca lektura. Prosta, nieskomplikowana fabuła, mała ilość bohaterów i bardzo przewidywalne zakończenie sprawiają, że to książka idealna do przeczytania po ciężkim dniu. Nie wymaga większego skupienia, a duża czcionka i mnóstwo dialogów dodatkowo ułatwiają czytanie. 

Tak jak wspomniałam na początku książka jest typowym romansem, z elementami erotycznymi. Mamy tutaj młodą dziewczynę, która przyjeżdża do bogatych państwa, aby zostać nianią do dziecka. Na miejscu okazuje się, że chłopiec jest zastraszany przez matkę i nie ma kontaktu z ojcem, ten bowiem po wypadku samochodowym wycofał się z życia rodziny i wiedzie samotniczy żywot w odległej części zamku, w którym mieszka rodzina. Brett, bo tak ma na imię wspomniany ojciec, ukrywa się pod maską, gdyż jego twarz szpecą okropne blizny. 

Tymczasem Charlotte, młoda opiekunka nie zgadza się z absurdalnymi zasadami dotyczącymi opieki nad Zackarym, kilkuletnim chłopcem, którego nianią została. Wbrew poleceniom swojej pracodawczyni kontaktuje się z ojcem chłopca i postanawia przywrócić małemu Zackaremu normalne dzieciństwo. Oczywiście nietrudno się domyśleć, że jest to początkiem fascynacji, która szybko rodzi się pomiędzy Charlotte, a oszpeconym Brettem. 

Mamy tu więc wszystkie elementy typowego romansu- tajemniczy mężczyzna, młoda kobieta, jakieś przeciwności do pokonania, a do tego duża ilość erotyki i pikantnych scen. Jest to trochę taka "Piękna i Bestia" w wersji dla dorosłych. 

I choć po przeczytaniu tej książki nie zostałam nagle fanką romansów erotycznych, to jednak muszę stwierdzić, że przeczytanie takiej książki było ciekawą odskocznią od powieści, które zwykle wybieram. 


Pamiętajcie, że w księgarni taniaksiążka.pl czeka na Was dużo innych ciekawych nowości w bardzo atrakcyjnych cenach. 



Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. To jest bardzo specyficzny typ literatury. Sama z reguły unikam takich książek, tym razem jednak potrzebowałam czegoś naprawdę mało wymagającego, co zajmie czas i da się przeczytać przy ekstremalnym zmęczeniu;)

      Usuń
  2. Nie przepadam za romansami, ale ktoś, kto je lubi, z pewnością chętnie skorzysta z recenzji. Dobrze, że wachlarz tematów literatury jest bogaty. Każdy może znaleźć dla siebie coś odpowiedniego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo miło spędziłam czas z tą lekturą i nie mogę doczekać się innych tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Możliwe, że bym się skusiła na tą propozycję.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej