Dzieci z Kuriańskiej Łączki- urocza książka dla dzieci

Któż z nas nie lubi wsi? Wiejskie powietrze, krajobrazy, bliskość natury i niepowtarzalna atmosfera- to przyciąga jak magnes. Jako dziecko spędzałam na wsi całe wakacje i nieraz marzyłam o tym, aby mieszkać tam na stałe. Kochałam tą swobodę, to ganianie po dworze od rana do ciemnej nocy, obecność zwierząt, bliskość lasu i łąk. Moi chłopcy również uwielbiają jeździć na wieś, do mojej babci, chociaż od czasu mojego dzieciństwa wiele się tam zmieniło.
Na wsi cudowne jest to, że dzieciom nie potrzeba wielu zabawek do świetnej zabawy. Zawsze znajdą sobie jakieś zajęcie- a to grzebanie w ziemi, a to bieganie, zbieranie roślin,obserwowanie owadów, jeżdżenie na rowerze i wiele wiele innych. Moje dzieciaki ostatnio przez dwie godziny grzebały się patykami w błocie, przy czym były zachwycone, a na zabrane z domu zabawki nawet nie spojrzały;)

Niestety to, co mamy teraz to już tylko namiastka takiej prawdziwej wsi. Kiedyś w gospodarstwie mieszkało mnóstwo zwierząt, sierpień upływał pod znakiem żniw, a o 5 rano budziło nas muczenie krów. O takiej wsi moje dzieci mogą już poczytać tylko w książkach. Na szczęście niedawno trafiła do nas opowieść o wiejskim życiu sympatycznego rodzeństwa.


Bohaterami książki są Janek, Krzyś i Joasia- rodzeństwo mieszkające na wsi. Dzieci Bardzo kochają swoje otoczenie- gospodarstwo, łąki, lasy, zwierzęta. Przeżywają wiele różnych przygód, wymyślają ciekawe zabawy, a czasem psocą. Mają też niezwykłą umiejętność-potrafią porozumiewać się ze zwierzętami. Dzięki temu zwierzaki często proszą dzieci o pomoc.


Dzięki wspólnej lekturze mali czytelnicy mogą poznać różne gospodarskie zajęcia, zapoznać się z następstwem pór roku, poczuć klimat wiejskiego życia i pracy. Dzięki wielu niezwykłym  przygodom jakie przeżywają bohaterzy książka jest bardzo ciekawa i pobudzająca wyobraźnię.


Nie da się ukryć, że dzieci uwielbiają ładne ilustracje w książkach i tutaj zdecydowanie to otrzymają- obrazki są śliczne, kolorowe i dużo się na nich dzieje. W połączeniu z tekstem stanowią idealną całość do wspólnego czytania.


Szkoda, że nie miałam tej książki w moim dzieciństwie, bo jestem przekonana, że byłaby moją ulubioną. Na szczęście mogę ją teraz czytać moim chłopcom.



Kilka informacji o książce:
Autor: Ewa Mirkowska
Wydawnictwo: Siedmioróg
Okładka: twarda
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 112
Cena: 15 zł
Książka na stronie wydawnictwa- klik

Komentarze

Polub nas na Facebooku:)

Moje zdjęcie
Aneta S.
Mama Filipa (ur.2013 r.) i Kubusia (ur.2015 r.). Miłośniczka książek, zarówno tych dla dzieci, jak i literatury dla dorosłych. Fanka zabaw kreatywnych, puzzli i wycieczek po Polsce. Żłobkowa ciocia, która kocha swoją pracę:)

Archiwizuj

Pokaż więcej

Etykiety

Pokaż więcej